Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Komplexní Lázeňská Péče ,nedodržení termínu.

Dobrý den,

dne 26. 6. 2017 mi praktická lékařka vypsala návrh na lázeňskou péči, 27. 6. 2017 jsem ji podala v pojišťovně, ale schválení komplexní lázeňské péče mi došlo 9. 8. 2017. Na schválení je datum 7. 8. 2017.

Vyjádření mělo být do 1 měsíce a mně ho poslali téměř za měsíc a půl. V návrhu je kolonka, do který lázní požaduji jet, nevím proč tam je, návrh mi poslali do jiných lázní. Ze všech lázní, co navrhla pojišťovna mi psali, nebo volali, že nemají místo v té lhůtě do kdy schválení je platné, to znamená do 26. 9. 2017, tedy 3 měsíce od potvrzení praktického lékaře. Prý proč to pojišťovna neposlala dřív. Nyní poslední lázně, které byly navrženy pojišťovnou, poslaly návrh zpět do pojišťovny. Můžete mi poradit, jak mám postupovat a zda mám nárok na prodloužení platnosti návrhu, když nedodržela pojišťovna termín.

Děkuji.

Magurka

Odpověď:

Dobrý den,

schválení komplexní lékařské péče ze strany pojišťovny je správním rozhodnutím podle § 67 správního řádu. Podle § 71 odst. 1 správního řádu musí správní orgán (pojišťovna) vydat rozhodnutí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Ve Vašem případě tedy pojišťovna skutečně pochybila a rozhodnutí o schválení komplexní lázeňské péče vydala pozdě.

V případě, že správní orgán (pojišťovna) nevydá rozhodnutí v zákonné lhůtě, je o této skutečnosti třeba informovat jeho nadřízený správní orgán. Ve Vašem případě by tak bylo možné kontaktovat ředitelství dané zdravotní pojišťovny, které by mělo oblastní pobočce přikázat, aby sjednala nápravu nebo vydala nové rozhodnutí. Ve Vašem případě by tak mohlo být vydáno nové schválení návrhu na lázeňskou péči, které by obsahovalo jiné lhůty. Tím pádem by mohla být platnost Vašeho návrhu prodloužena.

Pokud by ředitelství pojišťovny odmítlo Váš podnět řešit, nebo by jej vyřešilo záporně, je možné se s Vaším nárokem obrátit na správní soud. Ve Vašem případě by se jednalo o žalobu proti rozhodnutí správního orgánu ve smyslu § 65 soudního řádu správního. Pokud se problém rozhodnete řešit touto cestou, doporučujeme kontaktovat advokáta, který se zabývá touto problematikou. Seznam všech advokátů naleznete zde.

Tento způsob řešení však bohužel může být poměrně dost časově náročný a Vaše přijetí do lázeňské péče by se tak mohlo značně protáhnout. Z toho důvodu bychom Vám doporučili oslovit Vaši ošetřující lékařku, vysvětlit jí Vaši stávající situaci a požádat ji, zda by Vám nemohla vypsat nový návrh na lázeňskou péči.

I v takovém případě je možné se domáhat případné nemajetkové újmy, kterou Vám mohlo jednání pojišťovny způsobit. Toho je možné dosáhnout za pomocí soukromoprávní žaloby. Pokud byste se rozhodla využít této možnosti, opět doporučujeme kontaktovat jednoho z advokátů zaměřujících se na danou problematiku. Seznam advokátů jsme uváděli výše. 

 

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

14.9.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS