Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

NEMOCENSKÁ

Dobrý den,

jsem na nemocenské a měl jsem kontrolu okresní správy sociálního zabezpečení. Nebyl jsem zastižen, poněvadž jsem byl ten den u odborníka na ortopedii. Přesto by mě zajímalo, proč na lístku ve schránce není uveden čas, kdy tam kontrola byla? Stačilo by pak, abych jim zavolal a mohli si to vyřídit s lékařem telefonicky a byl klid.

Teď to musím hlásit mému lékaři dodatečně a už se těším na to papírování a bůh ví co. Ráno jsem měl vyšetření, to omluvím, ale jak mám věřit kontrole, že tam byli třeba večer a já už mohl spát. Poněvadž já už rád spím i ve 20hod. Vycházky mám od 12h-18h takže musím být na pozoru ráno od 6h do 12h a pak zase od 18h do 22h?

Díky.

lutavik

Odpověď:

Dobrý den,

V zákonech nelze dohledat výslovně povinnost uvádět čas kontroly. Nicméně podle zásad dobré a spravedlivé správy a vzhledem k tomu, že tento údaj je zásadní pro posouzení toho, zda došlo k porušení léčebného režimu, by protokol o kontrole tuto informaci obsahovat měl.

Vy nyní musíte kontaktovat svého lékaře a také podat vysvětlení Okresní správě sociálního zabezpečení. Pokud jim nebude stačit potvrzení Vašeho ortopeda, bude podle mého názoru na OSSZ, aby prokázala, že vás nezastihla v jiné době.

Neuvedení takové zásadní informace jako je čas kontroly do protokolu by Vám rozhodně neměla jít k tíži. Vaše vysvětlení toho, proč jste nebyl zastižen, bude vycházet z toho, kdy proběhla kontrola.

Každopádně podle Kontrolního řádu § 13 a následující, můžete do 15ti dní od obdržení protokolu o kontrole podat námitku kontrolnímu orgánu, tedy OSSZ. Pokud kontrolující námitce do 7 dní nevyhoví předá věc svému nadřízenému, který věc do 30 dní posoudí. Námitce buď vyhoví, částečně vyhoví nebo zamítne.

Také můžete kontaktovat kancelář ombudsmana a stěžovat si na vadný postup správního orgánu. Kontakt je dostupný zde.

S pozdravem,                                                                                                 

Vaše Férová nemocnice

7.12.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS