Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Další úhrada za reklamovaný stomatologický výrobek

Dobrý den, před rokem mi doktor provedl implantaci dvou horních zubů. Nevím, zda to byla chyba laboratoře či stomatochirurga, ale práce nebyla zhotovená správně. Nebudu popisovat, co se přesně stalo, ale uplatnila jsem reklamaci. Příští týden v úterý mi stomatochirurg bude nasazovat definitivní korunky a chce za to opět peníze. Ne celou částku, ale nabídl mi spolupráci s jinou laboratoří a sdělil mi, že korunky u této laboratoře jsou dražší, a tím pádem si budu muset rozdíl zaplatit. S dosavadní laboratoří jsem nebyla spokojená. Měla bych tedy dotaz, zda má doktor právo požadovat po pacientovi rozdíl i v případě reklamace. Samozřejmě mi neukázal žádný ceník předchozí ani současné laboratoře za definitivní korunky, takže jako pacient nemám žádný přehled. Doktor za celý postup zodpovídá, takže by podle mého názoru neměl požadovat po pacientovi žádnou částku, pokud byla chyba na jeho straně. Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den,

uplatněním reklamace na předchozí korunky Vám vznikl nárok na vrácení peněz, které jste za ně zaplatila. Jestliže se lékař obrátil tentokrát na jinou, dražší zubní laboratoř, protože se domníval, že původní laboratoř neprovedla korunky správně, nemusí být tedy jeho požadavek na úhradu cenového rozdílu protiprávní. Jestliže však tvrdí, že cena nových korunek je vyšší, můžete po něm požadovat prokázání tohoto tvrzení, např. formou ceníku nebo jiného dokladu.

Lékař za celý postup odpovídá v tom smyslu, že má povinnost v případě nesprávného vyhotovení korunky vyřídit reklamaci, nelze však po něm spravedlivě požadovat, aby v důsledku chyby laboratoře (pokud chyba skutečně nastala v laboratoři) hradil cenový rozdíl. Za této situace tedy můžete požadovat, aby Vás lékař seznámil s dokumentem, v němž je uvedena předchozí i nynější cena korunek. Jestliže je cena nových korunek skutečně vyšší, mohla jste buď rozdíl doplatit, nebo odmítnout implantaci dražších korunek a požadovat vrácení peněz za původní korunky. Vzhledem k tomu, že nové korunky jsou již pravděpodobně zhotoveny a pravděpodobně jste s tímto postupem souhlasila, bude zřejmě nutné cenový rozdíl uhradit.

V případě, že lékař nebude ochoten Vám rozdíl v ceně prokázat, můžete se obrátit na Českou stomatologickou komoru.

Vaše Férová nemocnice

9.10.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS