Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Regulační poplatek za opravu sádry

Dobrý den, zvrtnul jsem si kotník a byla mě přiložena na nohu dlaha. Po nekolika dnech byla dlaha tzv. "dotočena" a zpevněna, tedy noha v sádře. Přibližně za týden sádra praskla uprostřed chodidla, tlačila na kotník, takže jsem navštívil pohotovost. Tam jsem odmítnul zaplatit regulační poplatek s tím, že reklamuju práci zaměstnance, který mě sádru dělal. Další nová sádra byla již v pořádku a dvojnásobně široká. Nicméně mě přišel dopis s faktura, abych uhradil 90 Kč. Rozhodně mě v tuto chvíli nejde o 90 Kč, ale princip, co mám vlastně dělat v takové situaci, kdy mám dojem, že jde o "reklamaci"? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem JA

adam

Odpověď:

Dobrý den,

tzv. regulační poplatky slouží k omezení plýtvání a zneužívání zdravotnických služeb. Zdravotnické zařízení je povinno je použít na úhradu nákladů spojených s provozem a modernizací. Neslouží tedy jako přímá úhrada za poskytnutý výkon. Výkon v rámci zdravotního pojištění hradí vaše zdravotní pojišťovna přímo lékaři.

V tomto případě tedy máte povinnost regulační poplatek uhradit, jelikož jeho funkce není nijak spojená s institutem reklamací.

Vaše Férová nemocnice

12.3.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS