Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace dva roky starého můstku

Dobrý den,

přítel má 2 roky můstek, který mu co 4/5 měsíců vypadával. Lékařka mu jej vždy přilepila zpět bez žádného vysvětlení. Při posledním vypadnutí se příteli odštípl kousek skloviny z vnitřní strany můstku.

Lékařka to označila za neopravitelné a chce dělat nový můstek za který máme platit 10.500,-. Na přítelův dotaz proč mu neustále padal, mu odpověděla, že byl můstek špatně vyrobený, jelikož byli špatně udělané otisky. Vše dělala ona lékařka.

Jak postupovat dále, o špatném zhotovení můstku jsme nevěděli, lékařka nám žádné potvrzení o reklamaci nikdy nedala a původní můstek příteli nedala. Platit nový můstek nechceme, jelikož si myslíme, že je to vina doktorky a že by ho tudíž měla zaplatit ona a nebo se aspoň na novém můstku nějak finančně podílet.

Máme ještě nárok toto od lékařky požadovat?

Radka

Odpověď:

Dobrý den,

ohledně zhotovení můstku uzavíráte se zubním lékařem smlouvu o zhotovení věci na zakázku dle občanského zákoníku. V případě vzniku vady máte nárok na její bezplatnou opravu, v případě výskytu opakovaných vad i na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Toto právo lze ale využít jen v záruční době, která k datu, kdy byl vašemu příteli zhotoven můstek, činila 6 měsíců. Vzhledem k tomu, že záruční doba již uplynula, nemáte nárok na náhradu. Neexistuje ani povinnost lékařky podílet se na novém můstku.

Abyste se vyvarovali podobných potíží v budoucnu,  vezměte v úvahu následující:

  • záruční doba činí 24 měsíců pro úkony učiněné od 23.února 2011.
  • vad vzniklých v záruční době máte právo na bezplatnou opravu a zubař je povinen vám na  vaši žádost vydat potvrzení o reklamaci.
  • u opakovaných vad můžete od smlouvy v záruční době odstoupit a máte nárok na vrácení peněz.

Pokud nejste s poskytovanou péčí spokojeni, můžete samozřejmě také využít práva na změnu lékaře.

Vaše Férová nemocnice

21.3.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS