Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Chybný průběh porodu

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o postup při stanovení chybného průběhu porodu. V mém případě šlo o situaci, kdy jsem po vyvolání porodních kontrakcí a následném "otevření se" na stanovených 10 cm nerodila klasicky z důvodu, že dítě šlo napřed bokem hlavičky a nebylo tedy možné, aby prošlo porodními cestami-stále se nacházelo příliš vysoko. Sestra zcela zastavila přísun epiduralu, abych mohla spolupracovat při tlačení, přestože nebylo možné takto dítě porodit. Za plných vypuzovacích porodních kontrakcí mě lékař tzv. polohoval, kdy je v nepatrném procentu možné, že se dítě pootočí do polohy, díky které sestoupí níže do porodních cest. Toto trvalo z pohledu mě, rodičky nekonečně dlouhé 2 hodiny se současným oznámením lékaře, že se "přijde podívat" vždy za půl hodiny, jak to vypadá. Než jsem to nevydržela a po uplynutí 2 hodin jsem jej přivolala a vezli mě na akutní císařský řez. V postupu se mi nelíbily 2 věci a to sice polohování, které je prakticky neúčinné, ale především to, z jakého důvodu mě polohovali a současně "vypli" přísun epiduraulu, čímž mi způsobili zbytečnou dlouhotrvající bolest, kdy kontrakce k porodu nevedly. Mám za to, že si předem lékař dostatečně (při předávání směn) nezjistil průběh mého porodu, již směna před touto věděla, že je dítě vysoko a z nějakého důvodu tedy nesestupuje níže. Dítě bylo v tzv. neporoditelné poloze. Můj dotaz na Vás zní, zda je možné si proti postupu zdravotnického personálu stěžovat a jakým způsobem především proto, aby se postup lékařů v případech podobných mému již neopakoval.

Magda

Odpověď:

Dobrý den,

je nám líto, že jste se setkala s takovýmto přístupem lékařů. Pokud se domníváte, že lékař nepostupoval v souladu se správnými medicínskými postupy, je možné si na jeho léčbu nejprve stěžovat. Stížnost můžete podat zejména nadřízenému lékaři nebo vedoucímu zdravotnického zařízení, případně též České lékařské komoře.

Ve stížnosti nadřízenému lékaři uveďte, v čem spatřujete pochybení lékaře a uveďte všechny důležité informace o sobě. Ve stížnosti také uveďte, co požadujete - formální omluvu nebo i finanční odškodnění, a to zejména bolestné. Vzory stížností naleznete na stránkách Férové nemocnice zde.

Vedle stížnosti nadřízenému lékaři (případně vedoucímu zdravotnického zařízení) můžete podat také stížnost k České lékařské komoře. Tato stížnost je však limitována jedním rokem od okamžiku, kdy došlo k pochybení lékaře. Více informací o podávání stížností komoře naleznete zde.

Vaše Férová nemocnice

3.3.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS