Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví

velikost textu AA původní

Stížnosti

Pokud je pacient (případně zákonný zástupce, osoba blízká v zákonem stanovených případech nebo osoba zmocněná) nespokojen s chováním lékaře nebo jeho přístupem, považuje podávané informace za nekvalitní, nebo má dokonce podezření na zanedbání povinné péče, případně pochybení při operacích, může si na dané pochybení stěžovat. Pochopitelně je nejlepší pokusit se vyřešit problém přímo s dotyčným lékařem či jeho nadřízeným. Pokud to nejde nebo to k ničemu nevede, lze podat oficiální stížnost.

Vzory stížností naleznete zde.

Často kladené otázky

Kdo může stížnost podat? zobrazit odpověď
Komu je možno stížnost podat? zobrazit odpověď
Co musí stížnost obsahovat? zobrazit odpověď
Je potřeba podat stížnost v nějaké lhůtě či termínu? zobrazit odpověď
Jak probíhá vyřizování stížností u poskytovatele? zobrazit odpověď
Kdy lze podat stížnost správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb a jak vyřizování probíhá? zobrazit odpověď
Lze podat stížnost zdravotní pojišťovně? zobrazit odpověď
Jakým způsobem vyřizuje stížnosti Česká lékařská komora? zobrazit odpověď

Právní předpisy

Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění

Zákon č. 372/2011 Sb., a zdravotních službách

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád

Zde naleznete znění všech předpisů platných v České republice. Do pole „Číslo předpisu“ zadejte např. „1/1993“ a program vyhledá Ústavu České republiky.

poslední aktualizace: 29.3.2012

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS