Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Komplexni lazne

Manžel má schválené komplexní lázně po operaci páteře.Z lazní přišlo vyzvani k nastupu včetne faktury na doplatek za nadstandart (toaleta neni společná) aniž manžel o nadstandart žádal, nebyl mu nabidnut žadný vyběr. Na dotaz nam bylo sděleno, že jestli nezaplati, poukaz na lázně z časových důvodů propadne bez náhrady.

Zdůrazňuji, že lázně vyřizoval lékař, manžel nekladl žadné požadavky ani k termiíu ani jiné. Zdravotní pojišťovna nám sdělila, že je to běžné. Připadá mi nehorazné podmiňovat hrazenou lazeňskou péči uhradou nevyžádaných služeb bez projednani. Vzhledem k časové tísni asi zaplatíme, pourazovou péči manžel nutně potřebuje, máme možnost se nějak bránit?

Moc děkuji.

Nadine

Odpověď:

Dobrý den,

Jednání lékaře nepovažujeme za správné, nicméně jen těžko se Vám bude prokazovat k čemu při komunikaci mezi lékařem a Vaším manželem došlo a řešeni se tak dostává do tvrzení proti tvrzení.

Možnost obrany představuje změna zdravotníka, na kterou máte ze zákona nárok.

Ve Vašem případě Vám doporučujeme dle Zákona o zdravotních službách podat stížnost na lékaře u poskytovatele zdravotnických služeb. Tuto stížnost může podat pacient ale i Vy, jako blízká osoba v případě, že pacient tak nemůže učinit vzhledem na svůj zdravotní stav.

V případě, že zdravotnické zařízení s vyřízením této stížnosti souhlasit nebude, máte možnost se obrátit a podat stížnost u místně příslušného správního orgánu, který tomuto zařízení udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb (nejčastěji Krajský úřad).

Tento správní orgán je povinnen stížností se zabývat. I když stížnost nepovede k návratu navíc utracených prostředků, může zabránit tomu, aby se z jednání lékaře stala běžná praxe.

Vaše férova nemocnice

27.4.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS