Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Poškození trojklanného nervu zubařem

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné řešit poškození trojklanného nervu od zubaře nejdříve stížností k lékařské komoře. Dne 22.3.2013 jsem podstoupila zákrok, při kterém mi byly odstraněny zadržené - retinované- zuby (dolní osmičky). Po odeznění anestezie jsem necítila bradu, spodní ret a dáseň. Toto přetrvávalo 3 měsíce (parestezie), další měsíce až do dnešního dne přetrvává v této oblasti (hyperstezie). Lékař tvrdí, že oblast je zhmožděna a regenerace nervu může trvat až 1,5 roku. Veškeré náklady na léky si hradím. Domnívám se, že ze strany lékaře došlo k pochybení při výkonu. Děkuji za odpověď

Pan9 Smutná

Odpověď:

Dobrý den,

předem bychom chtěli upozornit, že jsme pouze právní poradna - nemůžeme tedy posoudit to, zda lékař při zákroku pochybil či nikoliv.

Stížnost k České lékařské komoře je možné podat pouze do 1 roku od zákroku. Pokud byl zákrok proveden dne 22.3. loňského roku, stížnost již nelze ke komoře podat. Můžete ale stížnost zkusit podat, zejména s ohledem na to, že důsledky se projevily později - je možné, že bude stížnost i přes promeškanou lhůtu projednána. Podrobnější informace o podávání stížností ke komoře naleznete však přímo na jejich internetových stránkách zde.

Máte však možnost podat stížnost na daného lékaře, a to ke správního orgánu, který lékaři udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb (tzn. krajskému úřadu).

Než však stížnost podáte, doporučujeme konzultovat Váš zdravotní stav s jiným lékařem, kterému důvěřujete. Pomůže Vám odhadnout Vaše možnosti i případnou úspěšnost. S posudkem v ruce se pak i lépe formuluje stížnost na lékaře.

Ve stížnosti uveďte, v čem spatřujete pochybení lékaře, jaké byly následky a hlavně, čeho se domáháte. Můžete požadovat nejen omluvu od lékaře, ale i finanční zadostiučinění (např. náklady na dodatečné léčení, léčiva, náklady na dojíždění atd.). Vzory stížností naleznete na stránkách Férové nemocnice. Pokud si nejste jistá sepsáním stížnosti, můžete požádat o právní pomoc advokáta, kterého naleznete například na stránkách Potřebujiprávníka.cz nebo ve vyhledávacím formuláři České advokátní komory.

Vaše Férová nemocnice

31.3.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS