Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Prasklý zubní můstek

Dobrý den,

 mám kovový můstek uchycený na 6ks implantátů. V místě prvního bodu uchycení můstku na 1. implantátu mi můstek praskl po cca 6 týdnech. Oprava byla provedena svařením. V místě posledního uchycení na posledním bodu, t.j.6. implantátu mi můstek praskl po cca 7 měsících. Oprava byla provedena svařením. Ve stejném místě uchycení /tj. 6.implantát/mi můstek znovu praskl po cca 4 měsících. Prosím, poraďte mi, jak mám při reklamaci postupovat.
/Cena implantátů včetně kovového můstku byla docela vysoká- cca 140000 Kč./
 

Děkuji předem za odpověď.

Thajec

Odpověď:

Dobrý den,

Obáváme se, že Váš dotaz úplně nepadá pod působnost Právní poradny pro pacienty. Spíše byste se mohla obrátit na občanskoprávní poradny (např. zde nebo zde), protože se Vaše stížnost týká estetické stránky protézy.

Ve vašem případě se jedná o podstatné porušení smlouvy ze strany lékaře, které se týká neopravitelné vady věci (zubní náhrady). Podstatné porušení smlouvy je takové porušení, že kdybyste o vadě takového rozsahu věděla předem, smlouvu byste neuzavřela, což z Vašeho dotazu vyplývá.

Ve vašem případě přichází v úvahu tři možnosti:

1.       odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

2.       uplatnění přiměřené slevy z kupní ceny, nebo

3.       odstoupení od smlouvy

Z následujících možností si vyberete jednu a při oznámení vady ji sdělíte lékaři při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu. Provedenou volbu nemůžete již změnit bez souhlasu lékaře.

Pokud by Vám ošetřující lékař neodstranil vady v přiměřené lhůtě nebo Vám oznámil, že vadu neodstraní vůbec, můžete místo odstranění vady požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.

Protézu můžete reklamovat u dotyčného lékaře ve lhůtě 24 měsíců od nasazení („převzetí věci“) a požadovala náhradu novou. Reklamaci byste měla učinit co nejdříve („bez zbytečného odkladu“), aby Vám nárok nezanikl.

Pokud by lékař domluvu nebo odpovědnost za poškození odmítal, tak můžete věc řešit dále. Je možnost podat stížnost k České stomatologické komoře na nesprávný postup lékaře. Vzor stížnosti můžete nalézt zde. V případě, že by i přesto nedošlo k dohodě a vyřešení problému, tak poté můžete podat žalobu na náhradu škody. V takovém případě bychom Vám doporučili sjednat si advokáta. Vybrat si ho můžete ze seznamu advokátů České advokátní komory.

Dále také máte právo změnit svého ošetřujícího lékaře a vyhledat nového.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

 

3.6.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS