Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace můstku - spor se zubařem co dělat?

Dobrý den,

zubař ní špatně nasadil keramický můstek, po domluvě mi vrátil 80 % z ceny můstku, nyní jsem u nového zubaře nechala můstek sundat, v místech, kde mi původní lékař vytrhnul zuby, se udělal zánět a na zubu na který jsem ho upozorňovala před finálním nasazení je kaz. Mám nárok, aby mi uhradil léčbu kazu a zánětu? Můstek mám nasazený od června. Díky za info.

Tina

Odpověď:

Dobrý den,

V úvodu nám dovolte omluvit se za zpoždění s naší odpovědí, toto zpoždění bylo způsobeno velkou vytížeností naší poradny. Doufáme, že naše odpověď pro Vás bude i tak užitečná.

v první řadě je nutné zjistit, zda ze strany vašeho starého zubaře skutečně došlo k pochybení. I na místech, které byly řádně ošetřeny, se může vytvořit kaz i v případě, že zubař udělal vše správně.

Pokud by bylo zjištěno, že váš starý zubař skutečně nepostupoval tak, jak měl, máte několik možností, jak nesprávný postup zubaře řešit a tudíž se domoci finanční náhrady z jeho strany. Po lékaři můžete žádat náhradu finančních nákladů, které vám v souvislosti s nesprávným ošetřením vznikly a dále můžete žádat i náhradu nemajetkové újmy na zdraví. Váš nárok na náhradu nemajetkové újmy v penězích lze uplatnit ve tříleté promlčecí lhůtě.

Máte více možností, jak se domoci náhrady, jednou z nich je podání stížnosti. Nejprve se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb, tedy přímo lékaři. Ten má povinnost navrhnout ústní projednání a zpravidla do 30 dnů vyřídit tuto stížnost. Pokud by lékař nebyl ochoten se s Vámi k Vaší spokojenosti o náhradě dohodnout v rámci ústního projednání, máte možnost podat stížnost ke správnímu orgánu. K tomu naleznete více informací zde.

Pokud byste ani tady nebyl úspěšný, další možností je mimosoudní řešení sporu formou mediace.

Další možností je obrátit se na soud. Stížnost na Vašeho minulého zubaře lze podat také k České stomatologické komoře, jejíž disciplinární řád nevylučuje disciplinární řízení proti členovi, který je již v důchodu.

V každém případě Vám doporučujeme, abyste si nejprve vyžádal lékařskou dokumentaci, a to jak od původního zubaře, tak i od Vašeho současného ošetřujícího zubaře. Případně můžete současného ošetřujícího zubaře požádat o vyjádření ke stavu Vašich zubů a o vyjádření k postupu předchozího zubaře. Tyto záznamy Vám mohou pomoci ve snaze o mimosoudní dohodu s bývalým zubařem. V případě neúspěšné snahy o mimosoudní dohodu Vám tyto záznamy poslouží jako důkazy v případném soudním sporu.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

23.10.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS