Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace výplně zubu

Dobrý den
před měsícem mi byla provedena reendodoncie zubu 25. Po 14 dnech mě začal zub pobolívat, byl mi zhotoven snímek RTG a bylo zjištěno, že mám asi resorbci kořene. Chci se zeptat, co se dá s tím zubem ještě dělat, resekce kořene byla dělaná před 10lety. A mám nárok na vrácení peněz, které jsem dala za zaplnění? Díky

adina

Odpověď:

Dobrý den,

v naší poradně pracují pouze právníci, nikoliv lékaři. Nedokážeme tak posoudit, zda Vám byl zubní zákrok vyhotoven správně či nikoliv a jaký by měl být další lékařský postup.

Pokud máte obavy, že Vám byla reendodoncie vyhotovena nesprávně, doporučujeme Vám se o této Vaší obavě nejprve poradit se svým lékařem, či jiným odborníkem, který je Vám nejlépe schopen objasnit případné okolnosti této léčby a její případná úskalí či rizika. Také si můžete vyžádat kopii Vaší zdravotnické dokumentace a s ní se obrátit na jiného lékaře a požádat jej o nezávislý posudek.

Pokud se ukáže, že k nějakému pochybení skutečně došlo, můžete samozřejmě požadovat bezplatnou opravu a další nároky z toho plynoucí. Na našich internetových stránkách v sekci často kladených otázek můžete nalézt řadu dalších užitečných informací nebo se můžete podívat na některé již zodpovězené dotazy s obdobnou tématikou, například tento.

Jestliže byl zákrok zhotoven již tento rok, řídí se reklamace ustanoveními nového občanského zákoníku, který nabyl účinnosti 1. 1. 2014.  Dle něj si můžete ihned při oznámení vady lékaři sám zvolit způsob reklamace. Můžete požadovat odstranění vady dodáním nové výplně. Můžete však také rovnou požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Toto právo volby ovšem musíte uplatnit ihned při oznámení vady. 

Jestliže nastane první možnost a rozhodnete se pro odstranění vady dodáním nové výplně, musí lékař vadu odstranit skutečně do 30 dní. Pokud by lékař do této lhůty vadu neodstranil, měla byste možnost odstoupit od smlouvy a požadovat peníze zpět. Stejně tak můžete odstoupit od smlouvy v případě, že výplně Vám způsobuje popsané zdravotní komplikace. V takovém případě totiž nemůžete věc řádně používat kvůli opakovanému výskytu vady po opravě. 

Pokud se ve Vašem případě jedná o dlouhodobou nespokojenost se svým lékařem, připomínáme, že máte jako pacient  právo změnit svého lékaře. V případě zubního lékaře můžete toto právo uplatnit jednou za tři měsíce.

Vaše Férová nemocnice

2.9.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS