Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Špatné ošetření zubařky

Dobrý den,

od roku cca 2009 jsem začala svou zubařku navštěvovat v pravidelných intervalech, protože se mi po jisté nemoci začaly lámat zuby, vypadávat, kazit. Podstoupila jsem u ní hodně zákroků - korunka, vyplňování kořenových kanálků, plomby aj. Nyní jsem se rozhodla zajít k jinému zubaři a po zhotovení OPG snímku jsem dostala finanční kalkulaci na celkovou rekonstrukci zubů částka blížící se 300tis. Všech 7 kanálků, které mi zubařka ošetřovala, jsou nedotažené a špatně ošetřené. Pod několika zuby mám dokonce i váček, 2 zuby mi budou odtraňovat úplně a nahradí je implantát. Pod korunkou, kterou mám od r. 2009 nemám ošetřen jeden zubní kanálek vůbec a druhý je nesprávně ošetřen, nedotažený. A takto bych mohla pokračovat dál a dál, co bylo a nebylo uděláno.

Je nějaká možnost požadovat po bývalé zubařce finanční náhradu? Stálo mě to už u ní dost peněz a ještě stát bude, abych zase vypadala jako člověk. Novým zubařem mi bylo potvrzeno při konzultaci, že závady, které budeme odstraňovat a léčit jsou vinou zubařky, která se o mé zuby "starala".

Děkuji Vám za odpověď.

Tera

Odpověď:

Dobrý den, 

v následujícím případě máte několik možností jak nesprávný postup zubařky řešit a tudíž se domoci finanční náhrady z její strany. První možností je podání stížnosti. Nejprve se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb. Tedy přímo lékaři, ten má povinnost navrhnout ústní projednání a zpravidla do 30 dnů vyřídit tuto stížnost. Po poskytovateli můžete žádat náhradu finančních nákladů, které Vám v souvislosti s nesprávným ošetřením vznikly.

Pokud by poskytovatel nebyl ochoten se dohodnout k Váší spokojenosti, máte možnost podat stížnost ke správnímu orgánu, k tomu naleznete více informací zde. Pokud byste ani tady nebyla úspěšná, další možností je mimosoudní řešení sporu formou mediace, či další možností je obrátit se na soud. V tomto případě Vám však doporučujeme nechat se zastoupit advokátem, který se orientuje ve zdravotnickém právu a poskytne Vám cenné rady. Vyhledat si jej můžete zde.

Konkrétně Vám doporuřujeme nejprve si vyžádat lékařskou dokumentaci, jak od původní zubařky, tak i od Vašeho současného ošetřujících zubaře, případně jej požádat o vyjádření ke stavu zubů a postupu předchozí lékařky. Tyto záznamy Vám mohou posloužit jednak jako důkazy při případném soudním sporu, ale zejména můžou přispět ke snaze zubařky se dohodnout mimosoudní cestou, neboť se ve Vašem případě přikláníme nejprve k podání stížnosti. 

S pozdravem

Vaše Férová nemocnice

9.3.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS