Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zanedbání péče zubaře

Dobrý den,
mám takový citlivý dotaz. Celý život jsem chodila k jedné zubařce, která mi nikdy neudělala rentgenové vyšetření. Když jsem jí o toto vyšetření požádala, odpověděla mi slovy: ,,vy máte pocit, že máte zkažené zuby?". Zuby mi vždy zpravovala stylem pokus-omyl. Nyní mi došla trpělivost a šla jsem k jinému zubaři. Ten mi udělal rentgen a zjistilo se, že mám zkažené 4 stoličky, bude mi muset dělat můstky a ošetření přijde na cca 50 000kč. Můj dotaz zní: je možné na zmíněné zubařce požadovat odškodnění za zanedbanou péči? Děkuji Vám za odpověď

Hanka

Odpověď:

Dobrý den,

na nesprávný postup lékařky si můžete stěžovat a samozřejmě i požadovat finanční odškodnění. Nejprve podejte stížnost jejímu nadřízenému lékaři (pokud jej nemá, tak přímo jí). Ve stížnosti popište, v čem spatřujete její pochybení, předložte ke stížnost rentgenové snímky, které pořídil Váš současný ošetřující lékař, a jaké důsledky její péče má. V formě stížnosti můžete po lékařce požadovat finanční odškodnění zanedbanou péči, případně i formální omluvu. Vhodné by bylo, abyste při sepisování stížnosti měla kopii zdravotnické dokumentace, kterou daná lékařka vedla. I po skončení registrace u ní musí lékařka dokumentaci uchovávat, vyžádejte si proto její kopii (pokud ji už nemáte).

Vzor stížnosti naleznete na stránkách Férové nemocnice zde. Pokud nevíte, jak stížnost konkrétně formulovat, můžete požádat o právní pomoc advokáta (vhodného naleznete například na stránkách České advokátní komory nebo na internetových stránkách Potřebujiprávníka.cz).

Pokud lékařka Vaši žádost zamítne z jakéhokoli důvodu, podejte proti jejímu rozhodnutí odvolání k jejímu zřizovateli, případně ke krajskému úřadu (který uděluje povolení k činnosti). V odvolání uveďte postup lékařky, jak reagovala na Vaši stížnost atd.

Na lékařku je možné podat i stížnost k České lékařské komoře, tu je možné ale podat pouze do jednoho roku od jejího pochybení. Více informací o této stížnosti naleznete přímo na stránkách komory.

Pokud se Vám jeví cena poskytované služby neúměrně vysoká, vzneste také dotaz u Vaší zdravotní pojišťovny ohledně toho, jaké konkrétní zákroky ve Vašem případě hradí a v jaké výši.

Vaše Férová nemocnice

5.5.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS