Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zlomená zebra

Dobrý den,

prosím o radu. Maminka je po krátké době opět hospitalizovana v nemocnici se zánětem ledvin. Kvůli nevhodné manipulaci zdravotní sestrou si pohmoždila žebra. Matku odvezli na rentgen a další vyšetření až po dvou dnech, kdy jsem na lékaře intenzivně naléhala.

Primář nemocnice celou věc velmi zjednodušil a pokusil se mě přesvědčit, že si matka za své zranění vlastně může sama.

Chci Vás poprosit o radu, jak dál postupovat, nechci to nechat jen tak, už kvůli mamince, která trpěla dva dny, než se vůbec někdo uráčil, ještě na náš popud ji ošetřit, a trpět ještě bude, jelikož je to zranění velmi bolestivé pro mladé, natož pro člověka v jejím věku 69 let.

Moc děkuji v naději za odpověď.

 

Daniela

Odpověď:

Dobrý den,

situace, tak jak ji vykreslujete, není v pořádku. Jestliže je Vaše maminka nespokojena s postupem zdravotnického personálu, můžete ji vyzvat, aby se stížností obrátila na vedoucího zdravotnického zařízení, ve kterém je hospitalizována. Vedoucí nemocnice by měl navrhnout ústní vyřízení stížnosti, jeli to vhodné, a tuto stížnost by měl vyřídit do 30 dnů od doručení. Více o stížnostech se dozvíte zde.

Stížnost můžete podat přímo i Vy, pokud dostanete od maminky zmocnění (plnou moc) nebo pokud by ji ona sama, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nemohla podat.

Jestliže byste nebyly spokojeny s vyřízením stížnosti samotnou nemocnicí, lze se obrátit na správní orgán, který nemocnici udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb (obvykle krajský úřad). Zákonná ustanovení týkající se stížností naleznete zde.

Stížnosti týkající se zejména porušení profesní etiky (pokud lékař postupoval neodborně nebo jednal neeticky) lze podat i k České lékařské komoře. Tuto stížnost může podat kdokoli, tedy i Vy bez zmocnění Vaší maminkou. Stížnost musíte podat do jednoho roku od skutečnosti, jež její podání opravňují a Česká lékařská komora ji musí vyřídit do 6 měsíců od doručení. Více o stížnostech k České lékařské komoře zde.

Poslední možností v případě selhání předchozích pokusů o nápravu je podání žaloby. Před tímto krokem doporučujeme nejprve kontaktovat advokáta, který se na medicínské právo specializuje, a poradit se s ním na dalším postupu, a který Vám pomůže sepsat případnou žalobu. Vhodného advokáta můžete nalézt například na stránkách České advokátní komory.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

27.11.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS