Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubní náhrada-reklamace

Dobrý den,

v dubnu r.2016 mi zubař zhotovil zubní náhrady horní i dolní s tím, že u těchto změnil laboratoř a nejsem s nimi spokojen. Jedná se o náhrady, které jsou zhotovovány po 3 letech bezplatně a u předešlých jsem spokojen byl a neprojevovaly se téměř žádné závady. Jednak se nový laborant "netrefil" do středu úst (horní mezera mezi 1 je půl zubu posunutá a tomu odpovídá i dolní náhrada), neustále se koušu do dolního rtu a téměř po 3/4 roce mi horní náhrada padá jak při jídle tak i při mluvení. Problém však spočívá v tom, že nevím u koho mám tuto vadu reklamovat a požadovat náhradu kvalitních zubních náhrad, protože původní zubař, s ohledem na jeho věk 80 let, přestal praxi vykonávat a agenda všech jeho pacientů údajně přešla na jinou zubařku. Tu jsem zatím nekontaktoval. Mám tedy dotaz, zda mohu náhrady, zejména horní, reklamovat a u koho, když původní zubař již více jak půl roku není činný, zda se jedná o závadu v záruční lhůtě a jak je dlouhá, příp. jaká existuje jiná možnost abych měl opět kvalitní náhrady a nemusel je platit, protože mé finanční možnosti tomu neodpovídají.

Děkuji za informaci. 

Stenley

Odpověď:

Dobrý den,

ve Vašem případě máte nárok na reklamaci, je lhostejné jestli je náhrada placena pojišťovnou, případně zda jste se na ní podílela částečně nebo ji zaplatila celou sama. Podobné je to i v případě plomby, zubního můstku apod.

Na zubní náhrady (korunky, zubní implantáty apod.) se vztahuje záruční doba 24 měsíců od převzetí. Pacient by se měl s reklamací vždy obrátit na zubního lékaře, který práci provedl. Pokud Váš zubní lékař již ordinaci nevede, pravděpodobně ordinaci převzala jiná lékařka, jak píšete. Proto kontaktujte ji. Ona by se měla k vaší reklamaci vyjádřit a zjednat nápravu. Pokud jde vadu odstranit, máte právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, bez zbytečného odkladu. Není-li to vzhledem k povaze vady možné, můžete požadovat výměnu nebo, pokud se vada týká jen součásti, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, můžete žádat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.

V případě, že se s lékařem nedohodnete, konflikty a reklamační řízení posuzuje Česká stomatologická komora, její odborná komise. V tomto případě je třeba napsat písemnou stížnost, která musí obsahovat alespoň jméno, příjmení a adresu. Potřebné doklady, například záruční list – pokud byl vystaven – nebo doklad o úhradě si vyžádá příslušná revizní komise, která se bude případem zabývat.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

6.3.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS