Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubař

Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat, zda a kam se mohu obrátit se stížností na zubaře.
Byl mi dělán umělý zub na své náklady, měla by tudíž být záruka. Účtenkou také nám, nebyla to nejlevnější investice.
Dvakrát jsem se nedostavila na kontrolu, a zubařka mě vyřadila. Poté mi po druhé za 3 měsíce vypadl "nově" udělaný zub. I ten mi odmítla opravit.
Chci se zeptat kam se mohu obrátit a zda vůbec je toto možné.
Děkuji.

Vanovka

Odpověď:

Dobrý den,

pokusíme se kvalitně zodpovědět váš dotaz, ačkoli se týká spíše občanského práva, zatímco naše poradna se specializuje na zdravotní právo.

Na skutečnost, že jste si od zubaře nechala udělat umělý zub, se právně pohlíží jako na uzavření smlouvy o dílo. Pokud s provedeným úkonem nejste spokojena, jelikož se domníváte, že nebyl proveden správně, pak máte samozřejmě právo bránit se.

Jste však povinna vadné plnění bez zbytečného odkladu zubaři oznámit. Nový občanský zákoník (dále jen zkratka NOZ) udává lhůtu pro vymáhání reklamace v délce dvou let od zhotovení korunky. Dle NOZ se můžete při oznámení vady zubaři sama rozhodnout, jaký způsob reklamace zvolíte. Jednak můžete požadovat odstranění vady (tedy ať vám zub opraví), jednak se můžete domáhat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které jste za vadný zákrok zaplatila. Je však nutné, abyste některou z těchto možností nárokovala již při oznamování vady.

Jestliže se rozhodnete pro první možnost a bude požadovat odstranění vady, lékař musí vadu odstranit do 30 dní. Pokud by lékař do této lhůty vadu neodstranil, měla byste možnost odstoupit od smlouvy a požadovat peníze zpět.

Doporučujeme si nechat u jiného lékaře nechat udělat posudek, zda byl skutečně zákrok špatně proveden, s takovýmto písemným posudkem můžete snáze s reklamací uspět.

Při případném uplatnění záruky si o něm od zubaře vyžádejte písemné potvrzení, aby nebylo možné zpochybnit, že jste korunky reklamovala včas. Pokud byste měla s vyřizováním reklamace problémy, doporučujeme se obrátit na Sdružení ochrany spotřebitelů.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

1.2.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS