Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubař mě odmítl ošetřit, přesto že mě objednal

Dobrý den, prosím o radu.
V lednu 2014 jsem konečně našla volného zubaře, který mě objednal na prohlídku. Sice až skoro za 5 měsíců, ale dobrý. Když jsem přišla, sestra mě přeobjednala s tím, že tam paní doktorka není. Tak jsem odešla a přišla na další sjednané datum. Ten dem mi bylo řečeno, že mě nevezmou, že jsem registrovaná někde jinde, i když to nebyla pravda. Odmítla se se mnou bavit a poslala mě pryč. To mi ještě paní doktorka řekla, že je to moje chyba, že jsem jí měla říct, že jsem registrovaná někde jinde, že by mě vůbec nevzala, že se to nesmí. Ale já bohužel nejsem registrovaná už rok nikde, protože prostě zubaři nejsou. Ale těch půl roku, co jsem čekala na slíbenou prohlídku, jsem si mohla hledat jiného zubaře.
Prosím poraďte, co dělat.

Děkuji

solnuska

Odpověď:

Dobrý den,

máte právo si jednou za 3 měsíce zvolit poskytovatele zdravotních služeb (tedy i zubního lékaře), který má smluvní vztah s Vaší zdravotní pojišťovnou. Podle zákona o zdravotních službách Vás pak tento lékař smí odmítnout pouze za stanovených důvodů, mezi nimi je i překročení únosné kapacity lékaře. Je možné, že Vámi zvolená zubní lékařka neměla dostatečné povědomí o zákonné úpravě.

Doporučujeme Vám za ní znovu zajít (respektive ji zavolat) a zkusit se s ní znovu domluvit, tedy znovu zažádat o zaregistrování. Je totiž možné, že ze strany lékařky došlo k chybě, tedy že si Vás spletla s jinou pacientkou (jsou poměrné časté chybné identifikace díky překlepu při zadávání rodného čísla, shody jmen atd.).

Nevíme, jak přesně postupuje Vámi zvolená zubařka, ovšem připadá nám, že Vás zubařka samotným objednáním (a přeobjednáním) do své péče přijala.

Pokud Vás ovšem zubařka odmítne přijmout do péče, a má smlouvu s Vaší pojišťovnou, musí Vám o odmítnutí vydat písemné potvrzení.  

Jestli už k této zubařce nemáte důvěru, budete si muset najít jiného lékaře.

Podrobný postup řešení najdete v našich dříve zodpovězených dotazech, a to zde a zde.

V obzvláště vyhrocených případech, jako se jeví ten Váš, je možné, že na "své" zubařce můžete požadovat odškodnění - minimálně omluvu, případně náhradu cestovních nákladů. 

Vaše Férová nemocnice

26.5.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS