Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Záchranka

Dobrý den, 

dnes nad ránem jsem našel přítelkyni s potížemi s dýcháním, nemohla se nadechnout, stěžovala si na bolest na hrudi, v zádech a zvracela. Zavolal jsem tedy na číslo 155 a dispečinku vše popsal, následně jsem byl dotázán, zda zvládne přítelkyně sejít dolů, řekl jsem že ano, výtahem. Následně dorazila záchranka a lékařka se k nám chovala velmi arogantně, že není ohrožen život, přítelkyně v pohodě chodí a nebyl tedy důvod volat záchrannou službu. V nemocnici byla situace vyhodnocena jako skřípnutý nerv, což jsme ovšem nemohli tušit. Prosím tedy o odpověď zda jsme měli v dané situaci nárok na záchranku a zda je chování lékařky v pořádku. 

Děkuji za odpověď. 

Martin P.

Odpověď:

Dobrý den, 

je nám líto, co jste s přítelkyní zažili. Na výjezd zdravotnické záchranné služby jste měl s ohledem na výše uvedené skutečnosti nárok, neboť naplňují podmínky pro tento výjezd. A to konkrétně závažné postižení zdraví, které je blíže definováno jako náhle vzniklé onemocnění nebo úraz nebo jiné zhoršení zdrav. stavu, přesnou definici naleznete zde. Navíc jak jste správně podotknul, jednou z činností zdravotní služby je vyhodnocování hovorů na tísňovou linku a rozhodování, zda bude sanitní vůz vyslán. Pokud tedy dispečerka vyhodnotila stav tak, že vůz vyslala, není možné, aby se lékařka takto chovala. Situaci můžete řešit pomocí stížnosti, více naleznete zde. 

S pozdravem, 

Vaše Férová nemocnice

20.4.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS