Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Lhůta pro vyplnění formuláře pro pojišťovnu lékařem

Dobrý den,

chci se zeptat, zda existuje lhůta pro lékaře při vyplňování tiskopisu oznámení dlouhodobé vážné nemoci.

Lékařce jsem předala veškerou dokumentaci týkající se nemoci a vyplněný formulář pro pojišťovnu, bohužel již měsíc čekám na její vyjádření na tomto tiskopisu.

Na mé dotazy odpovídá, že toho má hodně, že nestíhá, nejsem jediná a slibuje, že vyplní v dalších dnech, ale při další návštěvě mě znovu a nepříjemně odbude.

Děkuji za odpověď.

Evik

Odpověď:

Dobrý den,

Váš dotaz směřuje k problematice posudkové péče. Posudková péče je dle zákona o specifických zdravotních službách lékařskou péčí a lékař má na základě tohoto zákona (§ 43 odst. 1) povinnost lékař povinnost vydat lékařský posudek do 10 pracovních dnů od podání žádosti. Příslušné ustanovení zákona naleznete  zde

Vaše lékařka je tudíž povinna dodat vyplněný formulář do týdne od té chvíle, kdy jste jí formulář poskytla. Skutečnost, že Vaše lékařka zadržuje formulář již měsíc, je z hlediska zákona nepřípustná. Dle zákona o specifických zdravotních službách, konkrétně podle § 90 ods. 1 písmena l se lékař, který neposkytne posudek v zákonné lhůtě, dopouští přestupku. Za tento přestupek hrozí Vaší lékařce pokuta až do výše 200 000 Kč, jak stanovuje § 90 odst. 7 písm. d.

Orgánem, který projednává pochybení lékařů, je Krajský úřad. 

Doporučovali bychom Vám nejprve znovu navštívit Vaši lékařku a uvědomit ji o výše uvedených skutečnostech. V případě, že bude stále neochotna formulář vydat, doporučujeme Vám kontaktovat příslušný Krajský úřad a uvědomit jej o pochybení lékařky. 

Další možností, která se nabízí, je změna lékaře. Na tu máte dle § 11 odst. 1 písm. b právo každé tři měsíce. V takovém případě byste opět nejprve musela kontaktovat svoji stávající lékařku a vyžádat si od ní formulář, který však nemusí být vyplněný (další možností je znovu získat nevyplněný formulář od pojišťovny) a kontaktovat nového lékaře, kterému důvěřujete, a předložit formulář jemu. 

Stěžovat si můžete také na nevhodné a nepříjemné jednání lékařky, a to buď opět zřizovateli služeb, kterým je příslušný Krajský úřad nebo České lékařské komoře. Více informací o podávání stížností naleznete zde. 

 

S pozdravem, 

Vaše Férová nemocnice

 

19.10.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS