Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Nenašli jste svoji odpověď? Zkuste vyhledávání nebo naši právní poradnu.

Často kladené otázky

Souhlas a rozhodování pacienta

zobrazit odpovědi Práva rodičů, kontakt s dítětem

zobrazit odpovědi Poučení pacienta o zákroku

Kdy musí být pacient informován? zobrazit odpověď  
Může pacient lékaři říci, aby jej neinformoval, pokud mu důvěřuje? zobrazit odpověď  
Může lékař pacientovi neříct celou pravdu o jeho diagnóze? zobrazit odpověď  
Kdo je odpovědný za zajištění překladu poučení pro cizince, který neovládá… zobrazit odpověď  
Musí být poučen i dětský pacient? zobrazit odpověď  
Musí být poučen i pacient omezený ve svéprávnosti? zobrazit odpověď  
Musí lékař pacienta poučit o všech v úvahu přicházejících rizicích? zobrazit odpověď  
Může pacient konzultovat svůj zdravotní stav a léčbu s jiným lékařem? zobrazit odpověď  
Kolik času by měl mít pacient na to, aby poskytnuté informace skutečně… zobrazit odpověď  
Co znamenají tzv. dojezdové a čekací doby ve zdravotnictví? skrýt odpověď  
 

Jednotlivé zdravotní pojišťovny jsou povinny zajistit svým pojištěncům místní a časovou dostupnost hrazených zdravotních služeb. Prakticky se tedy jedná o to, že budou stanoveny maximální dojezdové doby, za které se pacienti mají dostat k poskytnutí příslušné zdravotní péče, a to jak v případě potřeby ambulantního lékaře, tak také lůžkové péče. Tyto dojezdové doby mají být v rozmezí 40 – 180 minut, bude záležet na druhu příslušné péče (její specializaci).

Dále mají být stanoveny rovněž maximální čekací doby na plánované výkony, tedy na jednotlivé operace a vyšetření. V praxi to znamená, že pacienti by měli mít garantováno, že nebudou muset na příslušné plánované zákroky čekat déle, než je stanovená lhůta. Jednotlivé lhůty se mají pohybovat od 2 do 78 týdnů, opět bude záležet na druhu operace či vyšetření.

Od kdy mají příslušné dojezdové a čekací doby začít platit a jak se o nich… zobrazit odpověď  
Kdy pacient nemusí být před zákrokem poučen? zobrazit odpověď  
Co musí obsahovat poučení v případě písemného informovaného souhlasu? zobrazit odpověď  

zobrazit odpovědi Souhlas pacienta

žádné otázky k tomuto tématu

zobrazit odpovědi Povinnosti lékařů

zobrazit odpovědi Souhlas s péčí u dítěte

zobrazit odpovědi Dříve vyslovená přání

zobrazit odpovědi Nadstandardy ve zdravotnictví

Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství

Řešení sporů

Platby ve zdravotnictví

Děti a rodiče, porod

Očkování

Léky

Práva osob s duševní nemocí

Těžce nemocní a umírající

Lékařské posudky a neschopenky

Práva seniorů ve zdravotnictví

Jak si sehnat právníka?

Nenašli jste svoji odpověď? Zkuste vyhledávání nebo naši právní poradnu.

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS